Si Sempoi Banyak Songeh

check out my other blog in this link
31 DECEMBER 2012

Monday 14 May 2012

Down to earth

Assalamualaikum,

Hye hye hello. Here we go again. Wahai Syuhada Sempoi yang tak berapa sempoi, SELAMAT KEMBALI KE BLOG ANDA SENDIRI ye. Ehm ehm. Huu. Sedih tengok blog aku yang dirasakan pada suatu masa dulu penuh dengan kemeriahan tapi sekarang nie dah tak berapa nak meriah. Haihh.

Well, aku akan cuba ceriakan blog aku balik. Sebagaimana yang sepatutnya. Dengan cerita - cerita yang penuh menarik. Bukan aku nak cakap hidup aku dah tak menarik sekarang nie (but sometimes i do). Cuma umm i don't know. Pelik - pelik lar aku nie. Haishh nie mesti fikir yang bukan - bukan kan. TAPI! Sebenarnya bukan lah suatu kepelikan yang aku fikir nie. Masuk akal and memang masuk akal lahh pun. Betul kan, hidup nie macam roda kan..? Betul kan, pada suatu tahap kita akan naik then kita jatuh balik. Kan? Betul kan, kalau kita buat sesuatu yang teruk kat seseorang tuh, nanti benda tuh jadi balik kat kita. Kan..?

Aku rasa benda tuh bakal berlaku kat aku. Almost. Its coming. It just like someone had punched at my face right now. Silakan tertawakan aku. And yeah, to my EX, congratulations. I kibar bendera putih. I mengalah. U already won on your own game. Memang dari awal I don't play your game. I'm happy now that u already have your own life. Full of happiness.


Apa yang penting sekarang nie, i'm gonna chill! Walau apa pun yang terjadi, this is my destiny. My fate. Aku kena hadapinya. Aku tahu aku mungkin tak layak nak minta pertolongan dari Allah since aku memang seorang hamba - Nya yang terlalu hina. Aku tak akan berputus asa untuk mendapatkan rahmat dari - Nya. Aku akan berusaha yang terbaik. Dan! Keredhaan Allah terletak pada keredhaan ibu bapa. Mama, abah... Kak cik akan buktikan yang kak cik mampu. Mampu untuk berdiri dengan teguh atas bumi Allah nie. Thank you for all those days selama nie. Really mean much to me. My siblings? Yang sentiasa ada bersama aku tidak kira masa senang or susah. Kadang - kadang aku selalu terasa aku yang paling 'lain' antara kami semua. Tapi diorang tak pernah pandang aku macam tuh. They're so supportive. I'm deeply sorry sebab selalu salah faham dengan kamu semua. My dear, sentiasalah berdoa untuk kebahagiaan kita. InsyaAllah, jika kita berusaha kita mampu. Awak, bimbinglah saya. Macam awak pernah bimbing saya dulu. Saya perlukan awak. I trust u. But somehow, apa yang kita buat kadang kala luar dari apa yang kita sangka. Kan..?


Aku kena hargai dengan apa yang aku ada sekarang. Sebelum terlambat. Sebelum sempat aku nak bagi tahu betapa aku sayangkan mereka semua. Betapa indahnya setiap saat aku bersama dengan mereka. Aku harap aku akan sentiasa beringat - ingat atas apa jua yang aku lakukan di dunia yang penuh dugaan nie. Aku kena kuat. Be strong Syuhada.

Dengan penuh rasa rendah diri, aku undurkan diri dulu. Till then, dengan cerita yang menarik. InsyaAllah.