Si Sempoi Banyak Songeh

check out my other blog in this link
31 DECEMBER 2012

Sunday 11 December 2011

ahad yang indah nie, apa salahnya aku update blog...

Assalamualaikum...

Fuhh Fuhh one two three go baby! Hai korang. Hari nie hari Ahad. Cuti yang indah. Indah ker...? Mane lar aku taw korang. Pagi Ahad aku hari nie oke lar jugak. Rasa lega, blessed and yang paling best dua kerja aku dah siapkan. Korang taw tak? This week punya homework and assingment punya lar berlambak. BANYAK! Itu baru aku punya course. Jiran aku, alaa maksudnya jiran bilik aku kat blok aku tuh. Course diorang err landskap, ngan ape kerr aku dah lupa. Haaa, tuh lar sampai tengah pagi pun tak siap - siap lagi kerja. Aku turut bersimpati haha. Aku yang banyak kerja nie pun rasa penat teramat diorang apatah lagi kan?

Aku bukan lar pulak nak merungut and syok sendiri kat sini. Tapi, tuh lar aku nak bagi taw korang. Ape yang aku rasa. Life kat U nie aku still tak rasa keseronokannya. I mean like, biasa - biasa jer. Maybe sebab baru lagi kot. Or maybe sebab aku terlampau pampered. Huuuwww. Apakahhh... Dah lebih kurang nak masuk sebulan dah aku kat sini. Tapi aku macam blur blur. Macam bangang bangang pun ade jugak haha. Just satu perkataan jer yang aku boleh describe sekarang nie. PENAT :) Yes, penat sangat sangat. Korang mesti cakap aku banyak kerenah kan. Tak, dengar sini dulu. Aku rasa aku still tak dapat nak sesuaikan diri dengan tempat nie. That's why lar aku rasa tak best, penat... Homesick sangat. Tapi aku harap lama - lama aku boleh lar suaikan diri, and terasa best best best giler kat sini!



Kawan - kawan oke. Tapi ade juga kawan yang sebenarnya nak kata kawan tuh tak lahh. Tapi manusia. Yang over over ala ala pe benda entah. Selalu jer nak sakitkan hati aku. Kalau perempuan takpe lar jugak aku boleh paham lagi. Haihh. Sabar jelahh. Manusia macam tuh tak payah nak layan sangat larr. Hah! Di petang hari, aku suka tengok view padang Sri Iskandar yang luas terbentang dari blok aku. Kalau terlebih rajin, lepak kat padang. Nak nak pulak kalau angin die sepoi - sepoi bahasa. Lagi best. Then, benda pertama yang akan terlintas kat fikiran aku time tuh is my home. Aku rindu adek - adek aku. Rindu nak pasang lagu kuat - kuat. Haha. Rindu nak memasak. Segala - galanya lahh. Huuww. Cuti mid sem nie aku wajib buat semuanya sepuas - puas hatiku hoiyehh.

Aku dah cerita lar jugak sikit - sikit pasal life aku kat sini. Biasa - biasa jer. Sebab ramai yang tanya pasal aku kat sini macam mana. Huhu. And aku nak stop dulu sampai sini. Ade pape yang menarik nanti aku share lagi dengan korang semua ehh. Thanx baca. Aku sayang pembaca - pembaca blog aku hee :) Semoga Ahad korang indah - indah belaka.